13 februari 2008

Kultuurschok


Ik zou natuurlijk kunnen vertellen hoe fijn de vakantie geweest is, wat voor mooi weer we gehad hebben en dat we 2 keer verse sneeuw hadden, hoe lekker we geskied en gesnowboard hebben, maar dat is een beetje saai. In plaats daarvan wil ik berichten over de jeugd van tegenwoordig.

Op de vierde dag van de vakantie heb ik een halfslachtige poging gedaan mijn blog bij te werken, maar dat is me niet gelukt. Dat zit zo. Ik zat net goed en wel vijf minuten in een internetcafe, toen daar twee Nederlandse meisjes naar binnen kwamen van laten we zeggen 17 en 15 jaar. Ze wilden eigenlijk 2 terminals naast elkaar hebben maar die waren niet meer vrij, dus zat er iemand tussen hun in. Om deze afstand te overbruggen kletsten ze hardop met elkaar door het cafe. Dat ging ongeveer zo : 'He ik zit op hyves, jij ook?', 'Ja, ik kan je zien', 'He daar heb je Timo', enz. enz. Dat ging onophoudelijk zo door zodat ik me niet meer op mijn verhaaltje kon concentreren. Ik besloot het op te geven en te betalen.

Doordat de man van het internetcafe wisselgeld moest gaan halen bij de buren moest ik nog 5 minuten wachten op eem stoel. Het gesprek van de meisjes ging door:
'He daar is .... (een mannelijke voornaam die ik me niet meer herinner)'
'O, ken je die'
'Ja, die heb ik gep*pt, heeft een grote l*l joh'
enz.

Daarna begon de jongere van de twee op een zo plompe manier een jonge skileraar 'an zu baggern' die daar ook toevallig zat en zolang op de kassa paste, dat je aan zijn gezicht kon zien hoe pijnlijk hem dit was. Enigszins afgeleid wierp ik een blik op het beeldscherm van het jonge meisje waar bewegende gezichten op te zien waren. Daarmee was ik ook meteen zelf in beeld op het beeldscherm van haar collega twee stoelen verderop omdat ze met elkaar via de webcam zaten te praten (sic...).
'Hee die meneer zit mee te kijken'
'Ja joh'
'Hee meneer, niet meekijken hoor'

Nee hoor, zo interessant was het nou ook weer niet.

Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat de jeugd van tegenwoordig oppervlakkig is en dom en alleen maar geinteresseerd is in sex, uitgaan en internet.

Ik word oud...

1 opmerking: