25 november 2011

Dip

Ik heb een dip. Misschien interesseert dat niemand, maar omdat dit een blog is (oftewel een internet-dagboek) vertel ik het toch. Het werk stapelt zich sneller op dan dat ik het kan verwerken, er komen van alle kanten problemen op me af. En thuis loopt het ook niet zo lekker. Mijn blog lijkt dood te bloeden. Het enige wat nog functioneert is piano spelen en sporten. Ik heb het gevoel dat ik aan het einde van mijn Latijn ben. Het is natuurlijk ook vrijdag. Morgen zal het wel beter gaan.

20 opmerkingen:

  1. Je blog is niet dood of stervend.
    Pianospelen en sporten is al een prima programma, waarop je zo nodig een tijdje kunt leven als het thuis niet zo lekker loopt.
    Het werk kan verschrikkelijk zijn, dat weet ik. En hoewel jij net zo min in de kerstartikelenbranche werkt als ik, lijkt het altijd in november en december het zwaarst te zijn.
    Ik had vorig jaar een forse dip die lang duurde. Als het bij jou ook langer duurt moet je er wat aan doen, want het kan gevaarlijk worden. Mijn arts zei: onaangename taken zo veel mogelijk schrappen, meer doen waar je zelf zin hebt. Dat heeft geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onaangename taken schrappen. Dat moet ik alleen nog zo weten in te kleden dat Chef niet door het lint gaat.

    Gisteren en vandaag is het bekend geworden dat waarschijnlijk een ding waar ik sinds een jaar regelmatig aan werk, zeg maar ongeveer een week per maand, nogal fout is gegaan. Ik wil niet zeggen dat alles voor niks is, maar ik moet nu onder hoge druk alles proberen te repareren. Dat is niet zoveel werk, maar het gevolg is nu al een aantal ontevreden klanten en dalende verkoopcijfers. Waarschijnlijk is het niet mijn schuld, maar dat maakt het toch niet beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flinke avondwandeling en vroeg naar bed. :-)

    Ofwel na een goede nachtrust kan je de volgende dag meer aan. 's Avonds lang doorwerken werkt vaak averechts. Stop ook niet teveel tijd in het bloggen, er zijn belangrijkere dingen als je goed voelen.

    O ja, en op korte blogberichten komen meer reacties dan op hele lange. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. [belangrijkere dingen als je goed voelen]? Vat ik niet helemaal. Belangrijkere dingen als bloggen? Ja. Ik heb ontwenningsverschijnselen van de reakties.

    Ik ben vroeg naar bed gegaan. Vandaag wachten veel plannen op mij:
    - Kerstkado kopen
    - 2 parasollen naar het grofvuil brengen
    - windsurftuig ophalen bij de Alperstedter See en opruimen in de kelder
    - vanmiddag evt. Groundhandling met T. met zijn nieuwe paraglider

    Vrije tijd kan ook vermoeiend zijn. Maar bezigheden zijn ook goed. Bezigheden zijn voedsel voor de hersenen. Also, bis heute abend dann.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, daar kan ik ook niet goed tegen, als dingen zich zo opstapelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien is het de leeftijd. Ik was al gewend aan een hormoongestuurde PMS-dip van 1 week per maand maar de laatste tijd wordt ook de grondhouding een beetje somberder en soms ook cynischer.
    Vroeger had ik nog het idee dat ik de wereld zou redden, een grote wetenschappelijke ontdekking zou doen, een boek schrijven, het kanaal overzwemmen of in een zeppelin de wereld rond zou reizen maar naarmate ik ouder word, lukt het steeds minder om mezelf ervan te overtuigen dat het er nog een keer van gaat komen. Jammer genoeg ben ik nog wel kinderlijk genoeg om daar verdrietig over te zijn.

    Met je blog is in mijn ogen niets mis. Ik kom hier in elk geval nog altijd graag, ook als je mopperige berichtjes plaatst.
    Ik heb mezelf geleerd als ik in een dip zit om me er niet teveel zorgen over te maken en me er niet tegen te verzetten. Het gaat meestal vanzelf over en als je daar aan twijfelt word je alleen maar somberder. Lekker er in zwelgen, tijd alleen doorbrengen, extra fles wijn en een keer een baaldag nemen en dan heeeeel lang in bed blijven liggen.
    Zelfspot kan helpen, liefst hier op je weblog, dan kunnen wij meegenieten.
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanmiddag groundhandling gedaan. Dat was goed. (Wat is groundhandling?). Een leuke foto van T. gemaakt die half in de bosjes is geland, maar ik krijg de foto niet meer van mijn gsm gekopieerd, de kabel doet het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Bob: Ipv van 'als' had ik beter 'zoals' kunnen schrijven. Dan was het minder verwarrend geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na, Bob, hast du inzwischen die Kurve gekriegt? Na schaumal, wieviele inzwischen geantwortet haben! Und dann jammerst du, Dein Blog würde ausbluten! Tu mal ein bißchen mit Frau HiD knuffelen, damit Du wieder auf andere Gedanken kommst. En misschien eventjes lekker een beetje met de fiets aan de frisse lucht?? Kopf hoch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Frau HiD ist ja Teil meiner eeh.. Sorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik weet dat het een beetje een dooddoener is maar november is voor veel mensen echt een rotmaand (Mijn favoriet is het ook niet ...)

    Ik hoop in ieder geval dat er toch snel weer betere tijden aanbreken.

    Je blog lees ik elke keer weer met veel plezier, net als veel anderen hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor alle ondersteuning. Vandaag een gesprek gehad waarin wat duidelijkheid is geschapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Normale kost, elke maandag weer. Maar bij dit weertype, vooral de mistige en donkere soort van het najaar, krijg ik het extra zwaar. Ik ben ene mens vna het licht, van het verhaal van de inkleuring. Kan dat even niet om welke reden ook, ga ik kniezen. En van het een komt dan het ander...dus dipperig. Ik noem mijzelf soms Dippertje Dap, dat wil wel iets zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik geloof niet dat het met de tijd van het jaar of het weer of iets dergelijks te maken heeft. Het weer was de laatste paar weken uitzonderlijk goed, we hebben de hele tijd hogedrukgebieden gehad. Als je even de mist buiten beschouwing laat.

    Ik hoop niet dat ik dit iedere week ga beleven, want dan neem ik ontslag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk Duits woord: Groundhandling.
    = Bodenhantierung?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb er extra een link bijgezet, zie reaktie 26 november 18:36.

    Groundhandling = Oefening met de paraglider waarbij je (probeert) aan de grond (te) blij(ft)/(en).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Spreek je het Duitse Groundhandling net zo uit als het Engelse 'ground handling'?
    Paravlieg jij ook weleens tegen of over een hek? of tegen de muren op?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De Duitse uitspraak is ongeveer net als de Nederlandse. Ik ben nog nergens tegenop gevlogen, alleen een keer plat voorover op mijn buik, toen ik bij het starten merken dat mijn veilighheidsgordel losgesprongen was en ik een paniek-achtige noodrem maakte. Dat was niet bij groundhandling.

    Grappig filmpje wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou Bob, ik lees hier ook heel graag mee en heb niet het gevoel dat het slecht gaat of zo zeg maar. Dus helemaal niet!

    Echter heb ik het gevoel dat momenteel meer mensen zoiets hebben. Ik denk ook niet dat het vanwege de maand november (of december) is. Mijn zuster gaat daarom momenteel naar een psycholoog om zich te laten helpen (echter is het met haar echt erg...ik zou bijna zeggen dat ze een waan heeft...)

    Ik heb daartegen geen tijd voor zoiets (makkelijk gezegd toch?). Toen ik nog in Duitsland was, had ik zulke gevoelens ook vaker, maar toen wist ik dat het vanwege mijn werk is.

    In ieder geval wou ik eigenlijk zeggen dat ik heel graag hier naartoe kom en ik lees graag jouw berichten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Christian: Aha! Het ligt aan Duitsland!

    @Allen: Bedankt voor de positieve feedback

    BeantwoordenVerwijderen