5 september 2008

Mijn baas

Wij verslijten hier afdelingsleiders sneller dan oude sokken. In de vijfenhalf jaar dat ik hier werk heb ik 5 afdelingsleiders (Konstruktion) en 4 teamleiders (Software + elektrisch) versleten. Daaruit kun je opmaken dat het geen gemakkelijke job is. Het probleem is dat de afdelingsleiders niet gedetailleerd kunnen weten wat ongeveer 50 konstrukteurs doen, maar wel moeten doen alsof in de besprekingen met productie-afdeling. Daar krijgen ze regelmatig naar het hoofd geslingerd dat alles wat uit het konstruktie-bureau komt Scheiße is, en dan moeten ze of goed kunnen improviseren of een ongelooflijke detailkennis hebben die je eigenlijk niet kunt verlangen.
Mijn aktuele baas (software en elektrisch) is een aardige en intelligente man, maar na een paar maanden begint hij al de eerste sporen van toetakeling te vertonen. Als er problemen zijn dan wil hij graag weten wat er precies aan de hand is, maar dat kan ik hem niet uitleggen omdat ik dan eerst moet uitleggen hoe de machine überhaupt werkt. Zo komt het dat hij mij deze week drie keer hetzelfde vroeg en ik nu moeite moet doen om mijn gezicht in de plooi te houden als ik hem zie aankomen met nieuwe vragen.
Het beste zou zijn als hij een cursus zou doen in de besturing die wij programmeren; ik moet alleen nog de juiste taktvolle formulering vinden om hem dat te vertellen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten