8 april 2008

Persoonlijkheidstest

Leuk voor thuis:
Myers Brigg personality test
Het duurt maar 5 minuten. ('t Is wel in het Engels)

De test baseert losjes op 4 typ-indelingen van Jung:
I (introvert) - E (extravert)
N (iNtuitief) - S (sensorisch)
T (thinking) - F (feeling)
P (perceptive) - J (judgemental)

Ik heb hem net gedaan en volgens deze (wetenschappelijk nogal gekritiseerde) test ben ik een INTJ. Daarna heb ik gelezen wat dat voor een type is en ik ben er heel tevreden mee. Op de eerste plaats in mijn beroepsadvies staat 'computerprogrammeur', en nu mag je 3 keer raden wat ik voor mijn beroep doe...

3 opmerkingen:

  1. Op welke manier ben je hier tevreden ee? Je vindt de omschrijving van de persoonlijk wel leuk (zo zou je wel willen zijn) of bedoel je dat je het gevoel hebt dat de omschrijving overeenstemt met wie je bent?

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreemd zeg, ik en ook een INTJ. Moet eens kijken of niet iedereen uit de test kot als een INTJ.

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zou ik wel willen zijn, EN ik vind dat het overeenkomt. In de beschrijving die ik gelezen heb worden wel de positieve eigenschappen 'hervorgehoben'.

    Niet iedereein is INTJ, je lijkt gewoon meer op mij dan je eigenlijk lief is ;-)

    Volgens wikipedia.de is de verdeling onder de bevolking ongeveer zo:
    I-E: 50-50
    N-S: 50-50
    F-T: 67-33
    J-P: 50-50

    BeantwoordenVerwijderen