14 maart 2008

Ego-boost

Vanmorgen heb ik een ego-boost gekregen. Onze afdelingschef was vandaag voor het laatst en kwam nog even bij iedereen langs om persoonlijk afscheid te nemen. Ik was aan het werk in de afdeling 'Versuchbau' en stond een beetje geconcentreerd na te denken voor de bedientafel. Na de eerste paar woorden zei hij tegen mij dat ik nu het vaandel hoog moest houden want ik ben de 'Leistungsträger von der Siemens-Mannschaft'. Ik was enigszing verrast en zei dat ik zelf niet zo zie (echt niet, geen valse bescheidenheid), en bedankte hem voor het compliment. Hij zei ook nog dat ik 'een goede lobby' heb. :-D

Wel jammer dat hij nu weggaat, het is natuurlijk handiger als de chef die nog een tijdje blijft zoiets zegt, maar toch is het leuk.

In de andere richting werkt het jammer genoeg ook; als ik een keer een uitbrander krijg dan ben ik een hele dag depri. Hangt er vanaf wie het zegt en op welke basis, dat wel. Soms komt het ook voor dat je ergens onterecht de schuld van krijgt, het komt zelfs voor dat de hele afdeling een zwarte Piet krijgt, terwijl je weet dat het niet terecht is. Als je er echter geen invloed op kunt uitoefenen omdat zulke geruchten de ronde doen in kringen waar jezelf niet in verkeert, dan kan ik me behoorlijk opwinden (lees: stress krijgen). Bij het soort werk dat ik doe (machines programmeren) komt daar nog eens bij dat niemand buiten de afdeling een flauw benul ervan heeft wat je eigenlijk doet, het is een hele kunst om enigszins begrijpelijk 'naar buiten' te communiceren.

Ik krijg nu al een beetje gewetenswroeging voor het geval dat ik die nieuwe baan krijg en hier ontslag neem...

2 opmerkingen:

  1. Ja Bob dan zal ik maar een beetje voorzichtig zijn met wat ik zeg voortaan. Ik will je natuurlijk niet Depri maken. Wat is de situatie met de nieuwe baan? Nog enig nieuws daar?
    Jr hebt het er over gehad dat als een beslissing moeilijk is het niet zo veel uit maakt welke keuze je maakt. Je moet er echter wel aan denken dat als je niet op tijd een keuze maakt de keuze meestal vanzelf voor je gemaakt wordt. Bijvoorbeeld ze vinden ondertussen iemand anders voor je nieuwe baan. Soms blijkt dan op eens dat je ontdekt dat je toch onbewust zelf wel een voorkeur had.

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Also, ik heb besloten dat ik die baan wel wil. Het tweede gesprek laat nog op zich wachten. Ik heb nagevraagd en de tweede eigenaar is op het moment op inbedrijfname en dan naar een beurs. Rond de Pasen wordt dat waarschijnlijk. Het is zoals ik dacht dat ze niet zoveel betalen als mijn huidige werkgever.

    Ben je nog steeds in Duitsland of is dat alweer voorbij?.

    BeantwoordenVerwijderen