11 januari 2011

R.I.P. De Naakte Molrat

Er is weer een naam bijgekomen op het immer groeiende kerkhof der bloggers. De Naakte Molrat (NM) is gestopt met bloggen. Misschien voorlopig, misschien voorgoed, dat is bij bloggers nooit helemaal duidelijk. Ik ben er helemaal een beetje sip van.

NM is een blogger met een unieke eigen stem: recht voor zijn raap, brutaal en tegelijk liefdevol, origineel, onbarmhartig eerlijk (meestal), en met een lichte hang naar "vieze dingen". Ze kan goed met kritiek omgaan, maar niet goed met complimenten. NM is de enige blog die ik ALTIJD bezocht als ik online was.

Ik denk ook vaak dat ik wel kan stoppen met bloggen omdat er geen inspiratie meer is. Dan wacht ik een paar dagen of een week, en dan komt er vanzelf weer iets voorbij. Bij NM zag je de laatste tijd inderdaad minder logs die getuigen van inspiratie; de echte leuke stukken kwamen minder vaak.

Misschien is NM teleurgesteld. Ze stond vroeger gelinkt bij Frontaal Naakt, maar na een discussie over de vriendin van Peter Breedveld werd ze eruit geknikkerd. (Hij kan niet zo goed met kritiek omgaan.) Misschien had NM hogere doelen dan een gezelligheidslogje voor een paar kennissen te zijn, en misschien leken die doelen in de begintijd binnen handbereik. Misschien heeft NM een steile start gemaakt, en is de curve later afgevlakt of zelfs naar beneden gegaan.

Ik vind het jammer dat NM stopt, omdat:
- ik nu minder vaak zal lachen
- ik nu minder vaak zal nadenken
- ik nu minder vaak mijn wenkbrauwen zal optrekken en denken: "moet dat nou?"
- ik nu minder vaak zal denken: "Jezus ja, precies."
- ik nu minder inspiratie zal opdoen voor mijn eigen blog
- het nu een beetje minder gezellig is geworden op het net

Wij van Hollander in Duitsland hopen dat NM nu meer tijd besteedt aan het echte leven, zodat ze veel avonturen beleeft. NM klaagt namelijk dat haar leven zo saai is, misschien verandert dat nu.

NM heeft het commentaar uitgezet op haar blog, omdat ze geen complimenten wil horen, en omdat ze geen zin heeft om over deze beslissing te discussieren. Omdat ik niet achter haar rug om de discussie hier wil laten opbloeien, zet ik onder deze log ook het commentaar uit.

Naakte Molrat, tot ziens.