27 april 2014

Paragliding-impressies uit de Elzas

Enkele mooie plaatjes uit de vakantie:


(Je moet echt even klikken op de fotos, er zijn erg mooie bij).

Het landingsveld bij Sondernach, na een geslaagde vlucht vanuit Schnepfenried:

Stonden er maar overal zulke duidelijke wegwijzers. Ik heb me rot gezocht naar sommige startvelden:

De fantastische helling bij de Rothenbachkopf. Alleen geschikt voor ervaren piloten, er is namelijk geen landingsveld in het dal! Je moet boven landen. Alleen vliegbaar bij genoeg wind dus, en dat is hier vaak pas 's avonds het geval, als de wind uit het dal naar boven komt:

Enkele Franse piloten aan de start van de Rothenbachkopf. Op de dag dat ik hier vloog was er een groep "acro" (acrobatische) piloten aanwezig. Ik keek mijn ogen uit!

De top van de berg "Le Grand Ballon". Hier kun je NIET paragliden. Daar kwam ik achter nadat ik een half uur lang gezocht heb en tenslotte nagevraagd in het restaurant. Ik had de berg verwisseld met een andere, de "Ballon D'Alsace"....

Stilleven "Paraglider en windvaan". Op de berg Le Treh, een van de populairste paragliding-plekken in de Elzas. De wind kam teveel van opzij, daar kwam ik achter na een turbulente vlucht. In dit gebied en de omgeving gebeurt ongeveer ieder weekend een ongeluk met een paraglider. De dag voordat ik er was, is er nog eentje in een boom geland.

Op zo een platform starten de deltavliegers, dit is ook op Le Treh:

1 opmerking: