10 juli 2013

De tussenwereld

Ik bevind mij in de tussenwereld. Ik ben er niet echt meer bij op mijn werk, ik kan me slecht concentreren op mijn taken, vanwege de spannende en onzekere toekomst. Was de motivatie voor mijn werkzaamheden de laatste paar jaren al gestaag gezakt , momenteel zweeft hij dicht boven het absolute nulpunt.
Tegelijkertijd ben ik ook nog niet bij mijn volgende "baan", en kan ik niet vooruitzien hoe zich dat gaat ontwikkelen. Het voelt allemaal nogal onwerkelijk, alsof ik naar een film over mijn eigen leven zit te kijken. Ik zou willen dat het sneller gaat: fast forward en pats boem, morgen ophouden als programmeur en dan beginnen als pianoleraar, maar zo werkt dat niet. Grote beslissingen zijn makkelijker als je ze snel en op intuitie neemt, en dan gewoon maar kijkt hoe het loopt. Maar in het echte leven moet je plannen, je aan de regels houden, rekenening houden met andere mensen en met je financiele situatie.
Zo zit ik dus op mijn werk af te dwalen en te surfen op paragliding- en piano-forums. Ik heb net nog een paar van mijn eigen blog-berichten zitten lezen en moet zonder valse bescheidenheid vaststellen dat die het lezen waard zijn. Als ik inspiratie heb, dan ben ik blijkbaar in staat om overtuigende berichtjes te schrijven. Dat deed me denken dat ik toch af en toe weer moet bloggen, tenminste als er iets interessants te vertellen is. Bij deze. Ik zal waarschijnlijk weer berichten posten, maar niet regelmatig.

4 opmerkingen:

  1. Ik zal ze zeker lezen, ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Citaat van mevrouw Hollander-In-Duitsland: "Dankjewel, leuk dat ik dit mee mag maken".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik moet nog vijf weken werken hier. VIJF WEKEN! Dat houd ik nooit vol. Nu nog anderhalve week, dan drie weken vakantie (YEEEAAAHHH!) en dan nog drie weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hier is een TOLD YOU SOOOO op zijn plaats ;P Geweldig nieuws. Ik verheug me op je nieuwe teksten.

    BeantwoordenVerwijderen