5 oktober 2012

Tussenstand

Ik heb de DVD gekregen van de paragliding-safetytraining, en ik wilde jullie er een paar clips uit laten zien, maar godjezusallemachtig, wat een gedoe is dat om videos te bewerken. Eerst moet je ellenlange programma's installeren, en nu is mijn computer al twee uur bezig om de dvd te "recoden".
Het gaat dus nog even duren.

Ondertussen kan ik misschien vertellen dat ik zondag een nieuwe paraglider ga kopen.
De UP Ascent die ik nu heb is een ouder model van 2006-2009. Twee weken geleden heb ik de U-Turn Emotion 2 van T. uitgeprobeerd, en dat was al een wereld van verschil. De paraglider die ik nu ga kopen is een Nova Ion 2, het nieuwste van het nieuwste, en volgens de verkoper ("Mad" Mike Küng, een paragliding-legende en testpiloot bij Nova) "geen vergelijk met de Emotion". Ik ben vreselijk benieuwd, want met de Emotion kon ik al een stuk beter in de lucht blijven en hoogte maken dan met mijn Ascent, en als de Nova echt nog een stuk beter is, dan ga ik helemaal door het dak.
Zondagochtend koop ik hem, het is een demonstratie model dat een keer of 10 gebruikt is en daarom een paar honderd euro goedkoper. De weersverwachting ziet er naar uit dat ik hem zondagmiddag en -avond meteen kan proberen. Yeah!


And now for something completely serious: hoe pak ik mijn paraglider fatsoenlijk in de zak. (In het filmpje zie je de Nova Mentor 2, dat is de grote broer van de Ion 2)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten