17 juni 2012

Toplanding

En zo ziet een geslaagde "toplanding" er uit. Na mijn eerste geslaagde vlucht in Laucha heb ik meteen mijn eerste geslaagde toplanding neergezet. Een toplanding betekent dat je boven aan de helling landt in plaats van beneden, in de buurt van de startplaats. Dat lukt natuurlijk alleen als je tijdens de vlucht boven bent gebleven en niet bent "abgesoffen", en heeft uiteraard het voordeel dat je niet weer naar boven moet klauteren of wachten op iemand die zo vriendelijk is om je met de auto weer naar boven te brengen.




En omdat het zo een fotogenieke sport is, hier nog een paar plaatjes:




Hier vlieg ik net als Icarus vlak aan de zon voorbij. Gelukkig zag ik nog net op tijd in dat ik weer naar beneden moest. (Ik weet niet of ik het nog moet zeggen, maar als je de plaatjes groter wilt zien, dan even er op klikken.)


Ik zocht een veiliger gebied op en ben een beetje tussen de wolken door gevlogen. . .











Zoals vliegervriend T. pleegt te zeggen: es war ein verdammt geiler Tag!

5 opmerkingen:

  1. Toch wel knap dat je met deze mooie apparatuur in staat bent tot dit soort pinpointlandingen over te gaan. Knap werk....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n puntlanding is alleen mogelijk met de juiste tegenwind, meestal heb je nog een beetje vaart bij het neerkomen. Het was allemaal redelijk spannend. Daarna had ik een geluksgevoel zoals ik het al lang niet meer heb gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me daar alles bij voorstellen......leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hoofdrolspelers in de film Intouchables (DE-titel Ziemlich beste Freunde?) is ook een groot liefhebber van parapente. Er is een mooie parapente-scene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goeie film. De hoofdpersoon Pozzo di Borgo is in het ware leven verongelukt met zijn paraglider, dat is de reden dat hij in een rolstoel zit. Zelf zegt hij dat hij overmoedig was (hij draaide sigaretten tijdens het vliegen en luisterde naar zijn walkman). Deze week was er een uitgbreid interview met hem en de jongeman die bij "Weten das" op zijn hoofd gevallen was en sindsdien ook in een rolstoel zit.

      Verwijderen