30 april 2010

Onderweg naar nergens



The Talking Heads, waar blijft de tijd. Bij dit liedje krijg ik altijd de koude rillingen. Het is zo zwartgallig, defaitistisch, en tegelijkertijd heeft het zo een humor. Die humor wordt in deze video nog uitvergroot. Het is niet de originele video, die wordt waarschijnlijk gecensureerd net als alles tegenwoordig waar copyright op zit. Het is de video van een paar jonge honden met gevoel voor humor. Het voordeel van deze video is de goede geluidskwaliteit, behalve ergens bij 3:00, maar dat is opzet. Als je hier niet door geraakt wordt, blijf dan voortaan maar weg op dit blog, dan heb je geen overeenkomsten met mij. dan ben je blijkbaar anders dan ik. Misschien weet jij wel waar je naar toe onderweg bent.

P.S. Bij het struinen door de kommentaren blijkt dat dit een oude video uit de 80-er of 90-er jaren is die ze met een tape-videocamera hebben opgenomen. Vandaar dus de wat mindere beeldkwaliteit.

7 opmerkingen:

  1. Tja, dan moet ik voortaan maar incognito komen lezen, want ik vind er niks aan. Maar moeten mensen echt overeenkomsten hebben om elkaars blog te lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, ik was een beetje pathetisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, gelukkig, je bent een beetje bijgedraaid. Ik was hier gisteravond al verdrietig afgedropen.
    Ik vind de Talking Heads GE-WEL-DIG maar deze video met melige corpsballen daar kon ik niet om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een van de eerste liedjes die ik op de gitaar kon spelen:
    Tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum tadaam,
    tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum tadaam,
    ... psycho killer, qu'est-ce que c'est,
    fa fa fa faa, fa fa fafafaa fam, better,
    run run run run, run run runaway..
    wohohohoooo, aiaiaiaiai..
    (herhaling vanaf het begin)

    * zwelgt weer eens in jeugdsentimentaliteit *

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft ook met leeftijd te maken. Het eerste liedje dat ik op mijn negende op de piano pingelde en zong was: Sarina het kind uit de dessa, die stampte haar padi tot bras.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een andere versie staat gewoon of youtube, maar ik heb geen idee of het de originele videoclip is.
    http://www.youtube.com/watch?v=cPQcnjlwtE4
    Ik vind het een saai nummer en hou van wat meer afwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Xiwel: Bij mij dus niet:
    "Deze video bevat inhoud van EMI. Het is niet langer in uw land beschikbaar."

    BeantwoordenVerwijderen