20 mei 2010

Als ik een vrouw was

Dat is iets waar ik nog nooit over nagedacht heb, tot vandaag. Ik las een stuk bij Scott Adams over het krijgen van aandacht. Hij argumenteert dat veel dingen die we doen gemotiveerd worden door de behoefte aan aandacht, waar wel wat voor te zeggen is. Een van de reageerders vertelde dat tegenwoordig vrouwen veel meer aandacht krijgen als ze iets online publiceren dan mannen, dit in tegenstelling tot vroeger, toen vrouwelijke schrijvers mannelijke pseudoniemen aannamen om serieus genomen te worden (George Eliot). Hij deed een klein testje op Facebook. Hij kopieerde een "status update" van een vrouwelijke facebooker naar zijn eigen account. De vrouw had ongeveer evenveel "vrienden" als hij zelf, en had ongeveer dezelfde leeftijd. De vrouw kreeg 52 reakties, hij 1.

Als ik een vrouw was, het liefste een jonge aantrekkelijke, dan zou ik veel meer aandacht krijgen op mijn blog. Ik hoef niet eens aantrekkelijk te zijn, ik kan gewooon doen alsof. Eigenlijk kan ik gewoon doen alsof ik een vrouw ben. Eens kijken hoe dat gaat:


Hai, ik ben Mandy. Ik ben 23 jaar, slank en heb halflang donker haar. Ik hou van puppy's en wandelingen door het bos. Mijn lievelingsseries zijn Dr. House en Lost. Ik ben nogal gevoelig, ik lees graag gedichten en soms ook wel filosofische boeken. Ik ben spontaan (kots, sorry, dat kon ik even niet binnenhouden -Bob-), ik jog en zit op spinning. Ik doe momenteel het laatste jaar van mijn studie Romaanse talen. Wat ik na mijn studie wil doen weet ik nog niet precies, het liefste wil ik in het buitenland werken, en iets met mensen doen. Ik heb veel vrienden en maak vaak leuke dingen mee. Vanaf nu zal ik de hele wereld daarvan laten meegenieten op mijn nieuwe blog! Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Natuurlijk ga ik er ook mooi plaatjes bijzetten.

Tot ziens!!!





---  Mandy ---

26 opmerkingen:

  1. 'Ik ben een prettig gestoord
    Eigenzinnig intelligent
    Temperamentvol zoekend,
    Soms uit elkaar vallend,
    Donker humoristisch
    Hart-stochtelijk, altijd
    Spelend authentiek
    Gevoelsmens die vanuit
    Constructieve 'woede'
    Schept
    En uiteindelijk
    Altijd voor het
    Goede kiest……'

    Dit las ik onlangs ergens op een weblog in de zijkolom onder het kopje: over mijzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry Bobina, ik doe geen reageren bij vrouwen die mijn dochter hadden kunnen zijn.

    Analysefase voorstel1: Vrouwen reageren alleen bij mannen als daar al (veel) vrouwen reageren.
    Mannen reageren het liefst bij 'verse, ongebonden' vrouwen van 24 waar nog weinig vrouwen/vriendinnen reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mandy heeft wel erg weinig te bieden voor een serieuze, oudere jonge man met enige interesse voor de wereld als ik nu eenmaal ben. IK zou haar niet willen kwetsen, niet in discussie willen. En eigenlijk zou ik helemaal niets van en met haar willen eigenlijk. Want 23 is zelfs voor mijn zoon aan de jonge kant. Kan je nagaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Marjan: Weet je zeker dat je een vrouw bent? Je klinkt als een man, met al die woestheid en zo, hi hi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Cohler: Ben jij nog een beetje ouderwets? Voor mij maakt leeftijdsverschil niks uit hoor. Ik mag oudere mannen wel, die een beetje intelektueel zijn. Daar kan ik altijd leuk mee kletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Leo! Het klinkt alsof jij wel wat te bieden hebt. Veel levenservaring vind ik wel belangrijk. Ik denk dat ik ook best wel wat te bieden heb voor jou. Je hoeft toch niet meteen zo ver door te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie je, het loopt meteen als een trein hier. Ik laat jullie maar even onder elkaar met Mandy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Mandy, jij bent dus de nieuwe jachtvlieg-adjudante van Bob? Nou jij rukt flink kordaat de kazerne uit op je eerste werkdag! Ik ben alsnog zeer onder de indruk; dat mag je best weten.

    Wanneer je verhoopt uitgevlogen raakt bij Bob, kun je mij altijd je CV-tje met foto's sturen; intelektueel geen bezwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bob, het lijkt er wel op. Misschien moet je een schaduwblog maken als Mandy met (ongeveer) dezelfde teksten en eromheen gezellig opgeleukt met spontane Mandy-ditjes en datjes.

    Mandy, ben je ook spiritueel?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, niet zo hard van stapel lopen hoor, Cohler! Voorlopig heb ik het hier wel naar mijn zin. Bob is heel lief (maar niet te ;-) ) voor mij, ik leer heel veel.

    Ik ben toch geen adjudant joh, proest. Met zukke dingen laat ik me niet in hoor. Ik moet nu weg, ik moet nog blokken voor mijn tentamens. Doeii!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marjan, wat een interessante vraag. Ben ik spiritieel? Ben jij spiritueel? Ik geloof niet letterlijk in de bijbel, als je dat bedoelt, maar ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde dan dat wij met onze ogen kunnen zien. Als ik buiten loop en ik zie hoe mooi en fantastisch de natuur in elkaar zit, dan weet ik gewoon diep in mijn hart dat alles niet zomaar toevallig ontstaan is. Ik heb daar ook wel eens een gedicht over geschreven, maar dat durf ik hier nog niet te laten zien hoor!

    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Bob, gefeliciteerd met je nieuwe Vorzimmermädel; ze spreekt een leuk woordje Nederlands. Is dat ook een Romaanse taal?
    @Bob, zijn jouw 40 dagen al ingegaan; ivm deze jonge 'zuivere naakte' waarheid; ter verbetering van je intieme relaties in het algemeen en die met Frau HID in het bijzonder.

    @Mandy, schat, blokken doen ze al 30 jaar niet meer op de Uni.
    Beter: Ik geloof dat ik morgen mondeling Extremaduriaans heb, ik denk dat ik maar eens naar huis ga om het dictaat te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hobbel al een jaar of 6 mee in de logwereld en daarvoor was ik met gewone websites bezig. Ik heb me wel eens verdiept waarom het ene log meer reaxi's krijgt dan het andere en of dat mannen, vrouwen, jong, oud of een aardige mix daarvan is.

    Zelf heb ik een onzijdige naam. Toen ik eens op een log reageerde waar vooral vrouwen op reageerden, dacht men dat ik dus wel een vrouw zou zijn. Ik merkte dat aan het soort reaxi's op mijn reageren. Ik liet dat maar zo totdat er een reden was om te vertellen dat ik een man was. En jawel hoor, een aantal vrouwen reageerden vanaf dat moment niet meer op mijn reacties. Vond ik wel kinderachtig. En nee, het had niets met dating of dergelijke te maken, het ging om gewone huis- tuin- en keukenverhalen.

    Als voorbeeld ook 2 logs die je onderzoek omzeep helpen. De eerste is van Louise http://www.louisehildebrand.nl/ hier uit de stad. Zij schrijft bijna dagelijks, werk in de communicatie en krijgt na 4 jaar ploeteren vrijwel geen reaxi's op haar log.

    Idem voor Guidje. http://www.guidje.nl/blog/
    Is journalist, woont in Eindhoven. Schrijft leuke verhalen en als ik er niet zou reageren, dan bleef het er erg stil. Beide zijn rond de 30.

    En ik kan meteen aangeven waarom zij geen reacties krijgen. Ze gaan niet de boer op. Als je een log hebt, dan moet je berichtjes achterlaten bij anderen. Doe je dat op veel plekken, dan krijg je veel retourreageerders. Het helpt ook enorm om op reacties te reageren.

    Doe je dat allemaal niet, dan blijft het stil op je log ongeacht je wel of niet geslacht bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hee Xiwel. Leuk dat je ook even langs komt. Ik weet niet hoe dat zit met reakties van mannen en vrouwen hoor, dat is Bob zijn verhaal. Zelf ben ik nog hartstikke nieuw in blogland.

    Misschien weet ik toch wel iets: je moet de boer op gaan, of je moet sowieso al beroemd zijn, dan gaat het ook. En toch denk ik dat als je gewoon spontaan en jezelf bent, dat de mensen dan wel komen. Ik vind het trouwens ook leuk om bij anderen te buurten, dus dat zal wel lukken.

    Ik vind het wel zielig voor die twee vrouwen, als ze er zo hard voor werken. Ik zal ze meteen gaan bezoeken, als ik tijd heb, maar ik moet nog zoveel doen....

    Groetjes,

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sorry mensen, Mandy moet nu echt studeren. Ze is bijna niet meer van de computer weg te slaan, maar ik laat mijn vaderlijke instincten wat opspelen en herinner haar aan haar plichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Marjan: ik heb dat ook laatst ergens gelezen. Waar was het ook al weer?
    @Bob: hilarisch stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend ! Bob.

    En wat Xiwel zegt klopt natuurlijk als een bus, regeer je zelf niet bij andere bloggers dan blijft het bij jou ook stil.
    Het is geven en nemen, ook in blogland.
    Toch is het niet helemaal waar, want ik vind het bv leuker om te reageren bij anderen dan dat ze bij mij komen lezen.. dan voel ik me teveel het middelpunt ofzo..
    Ook hou ik niet van blogs waar enkel vrouwen opzitten, juist niet. want vrouwen op een klutje geven mij een vreselijk gevoel van.. weet ik veel hha.. ik vind gewoon de mannelijke nuchterheid veel aangenamer als tegengas. mannen zeuren tenminste niet zo als de meeste vrouwen.

    Ik ben ooit met een mannen naam in chatbox in gegaan.. kreeg totaal geen reacties bij binnenkomst.. daarna kwam ik er met een meiden naam in en boem..ik werd meteen platgedrukt door tal van mannen.( was wel effies lekker hoor.. haha)
    Ik vond het verschil zo genant, dat ik na een uur heb uitgelogd en er nooit meer ben geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @OZ, het was bij de hoi polloi, het VK blog. Isis Nedloni noemt ze zich. Ze hoeft van mij niet dood of zo maar ik snap echt niet wat iemand bezielt om zich zo te beschrijven. Het barst van dit soort vrouwen. Bij mannen zie je zulke neigingen maar heel zelden en dan nog altijd minder erg.

    Ik heb nog niet uitgevogeld hoe je naar de homepage van een VK blog kunt linken.

    http://www.vkblog.nl/bericht/316297/ISCHA_MEIJER_EN_EEN_ECHTE_FRANSE_SALADE...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Isis Nedloni is iemand die ofwel ongewoon is, of het graag wil zijn. Onder haar berichtje had ze 5 commentaren zelf neergezet, omdat ze anders niet in een of andere inhoudslijst komt te staan. Ik bedoel, publiciteitsgeil ben ik ook, maar je moet het wel een beetje smakelijk verpakken.

    We zijn net terug van een lezing van Martina Rellin over haar nieuwste boek "Göttergatten - Was Männer wirklich über ihre Frauen denken". Het was kostelijk! Interessante ankedotes die goed werden voorgedragen. Ik was een beetje bang dat het weer male-bashing zou worden, maar niets van dit alles. Het boek bestaat uit interviews met mannen die een boekje open doen over hun huwlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lost!!! R U F***ing with me... geen serie zooo slecht als Lost... ik heb het na een aflevering of 5 opgegeven wegens het enerzijds in slaap vallen en het anderzijds geïrriteerd raken erdoor!

    Loooool

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Occie: Ahem, in het kader van de eerlijkheid beken ik nu dat ik een tijd lang graag Lost heb gekeken. We hadden de afleveringen gedownload, en als je er meerdere achter elkaar bekijkt, dan is het verhaal wel enigszins te volgen. Wat me steeds weer bevreemdde is dat de mensen in deze serie zo ontzettend agressief en oorlogszuchtig tegen vreemden zijn. Na een tijdje heb ik het dan toch opgegeven, omdat het duidelijk werd dat de schrijvers van de serie er helemaal niet op uit zijn om vragen op te lossen, maar om in tegendeel steeds weer nieuwe vragen en mysteries te bedenken, zodat de serie eindeloos kan doorgaan. Ik vermoed dat er nog veel meer mensen daarover geklaagd hebben, en dat ze er daarom nu een eind aan gebreid hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De vader van Mandy is ambtenaar en afdelingsleider bij een vage instelling. Voor zover ik het gehoord heb, is hij een betrouwbare man.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zie ook:

    http://www.bright.nl/28-mooi-geschreven

    BeantwoordenVerwijderen