3 april 2012

Waar is hij toch?

Mochten er mensen zijn die het is opgevallen dat ik al bijna twee weken lang nauwelijks online ben, dan is hier de reden:

werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk, werk,

en piano oefenen voor aanstaande vrijdag. Een vriendin heeft gevraagd of ik op haar verjaardag "Ständchen" ("Serenade") van Schubert wil spelen. Ik heb de bladmuziek van een eenvoudige versie; er is ook een moeilijke versie die door Liszt ist bewerkt. De Liszt-versie vind ik persoonlijk niet eens mooier, dus dat komt goed uit. Echter ook de eenvoudige versie heeft een korte moeilijke passage waar de linker- en rechtehand tegen elkaar ingaan en in een soort canon spelen. Daar zit ik nog een beetje op te zweten.

Volgende week zijn we op vakantie in Italie aan het Lago di Como om te ontspannen en te windsurfen. Mevrouw HiD en HiD junior gaan mee, plus nog drie vrienden. HiD junior en ik zijn uiteraard de enigen die gaan surfen. Het enige nadeel aan deze vakantie is dat hij maar een week duurt. Eigenlijk wil ik liever drie maanden aan het Lago di Como in de zon liggen en koud bier drinken en naar de toeristes in bikini kijken en af en toe op de surfplank stappen. Misschien een andere keer.

12 opmerkingen:

  1. Heel fijne vakantie toegewenst.......en vooral veel rust en ontspanning....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rust.. ontspanning ...

      Daar droom ik wel eens van.

      De laatste weken is het hier een gekkenhuis. En dat gaat nog een paar weken duren.

      Verwijderen
    2. Time Management, tijd nemen, hoe lasrtig ook Bob....anders ga je echt unter's Wasser...

      Verwijderen
  2. Misschien oogst je bij de bikini-pulcino's wel veel waardering en bewondering met je Ständchen;

    Laß auch mir deine Brust bewegen,
    Liebchen, höre mich!
    Bebend harr' ich dir entgegen!
    Komm, beglücke mich!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer mevrouw HiD er toe te bewegen de tekst te zingen. Voor mij is dat niet weggelegd: het is geen makkelijke melodie om te zingen. Op youtube staat onder andere een versie van Nana Mouskouri. De gezongen versie is iets voor liefhebbers, het is natuurlijk al een kleine tweehonderd jaar oud.

      Verwijderen
  3. Fijne vakantie. Gaan je nog eens een keer bij mij langskomen?

    Rob a.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ja, ja. Is oktober eventueel een gunstige tijd? Week 43 en 44 heb ik vakantie gepland, maar nog geen bestemming.

      Verwijderen
  4. Dat is een goede tijd. Waarschijnlijk is het dan niet te warm of the koud. Mijn favoriete tijd van het jaar.
    Ik zal dan ook proberen omthuis te zijn en wat vrij te nemen. Laat weten maar ff weten. Zou leuk zijn.

    Rob A.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. P.v.M. - je weet wie dit typt

    Het is echt boeiend, wat hier in dit blogje de laatste dagen zo afloopt ... gääääähn.
    So was nennt man Totentanz.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Leitung des Blogs entschuldigt für alle verschwendete Zeit die Leuten angetan wurde indem sie hier verweilten. Und verspricht dass hier schon bald wieder der Bär tanzt, statt der Tot. Aber im Moment beschäftigt uns das reale Leben so sehr dass das virtuelle Leben, das so wie es sich gehört auf Prio 2 steht, ein Wenig darunter leidet.

      Verwijderen
  6. Hey Ano, als iemand even op vakantie is of geen zin heeft in bloggen is hij nog niet dood hoor! Zonder te bloggen kun je wel honderd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne vakantie!
    Vriendelijke ietwat late groet

    BeantwoordenVerwijderen