27 januari 2014

Swipe

Sinds ik weer enigszins tevreden ben met mijn leven heb ik niks meer om over te bloggen. Waarom blog je dan nu? Zul je vragen. Eigenlijk alleen maar om de "swipe" functie op mijn tablet uit te proberen. Omdat al mijn lezers dinosauriërs zijn zal ik kort uitleggen wat dat is.
Een zwak punt van smartphones en tablets is het beeldscherm-toetsenbord. Je kan er niet zo lekker snel met twee handen op tippen als op een echt toetsenbord. Om dat een beetje te compenseren is swipe uitgevonden. Dat is een app (bij mijn Kindle zit die er standaard op) waarmee je woorden kunt tippen door over het toetsenbord te glijden zonder je vinger op te tillen. Wat maakt dat nou uit, dacht ik in het begin. Nou het maakt wel degelijk een groot verschil, je bent veel sneller, omdat als je op de normale manier snel probeert te tippen er veel fouten ontstaan doordat het loslaten een weer aanraken van het beeldscherm niet zo snel mogelijk is. Bovendien zoekt het systeem het passende woord uit zijn woordenboek als je het niet precies goed hebt getipt, en dubbele letters hoef je maar een keer in te geven. Het is nog niet zo snel als met een echt toetsenbord, maar het komt al een eind in de richting. En het is leuk om te doen omdat je er van die leuke strepen mee trekt op je beeld. Het geeft een beetje sciencefiction-gevoel.


4 opmerkingen:

  1. Je kunt ook losse toetsenborden kopen bij zo'n tablet, soms ingebouwd in het beschermende deksel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar de charme van zo'n tablet is juist dat het zo compact is.

      Verwijderen
  2. Niets aan de hand dus.

    Een week eerder schreef ik dat ik deze App voor mij T65 zoek. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het bijbehorende toetsenbord van mijn tablet gebruik ik niet meer.
    Wel toets ik alles nog letter voor letter in.

    Min blog is ondertussen van punt.nl naar robalberts.wordpress.com verhuisd. Ook dit gebeurde handmatig.

    Sommige moderniteiten gaan langs mij heen.

    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen