9 januari 2008

Lilly

9 januari 2008

Vandaag is het mooi weer. De lucht boven Seebach is strak blauw. Ik verveel me te pletter. Op mijn werk heb ik al dagen lang niks te doen. Een idee borrelt op: laat ik eens een Blog schrijven. Ik ben een trouwe lezer van de Dilbert Blog http://dilbertblog.typepad.com/ (humor voor kantoorhelden, soms provocerend) en het Kopfschuettel-blog http://www.kopfschuettel.de/ (man-vrouw humor) en soms de blog van Kluun http://www.kluun.nl/.


Zo moeilijk kan het niet zijn en zie daar: hier is mijn Blog. Nu moet ik nog zien of er ook mensen komen die het lezen. Hier volgt het eerste bericht, het is een soort dagboek waarvan ik hoop dat het de moeite waard is om te lezen.



Zo een verhaaltje te schrijven is niet zo makkelijk als het lijkt. Zodra je een onderwerp hebt waar je een paar ideeen over hebt gaat het vanzelf, maar op die onderwerpen moet je eerst maar komen.Ik heb een nieuwe pc besteld, bij mijn collega Thorsten. Die voert naast zijn werk nog een soort eenmans handelsbedrijf in pc-techniek. Een behoorlijke pc-freak is dat, heeft er aardig verstand van. Van hem heb ik al een platte monitor en een beamer gekocht. Hij geeft goed advies.


Bla bla bla... heb ik niets interessanters te schrijven?


Met Lilly gaat het goed. Lilly is mijn kat, die ik eigenlijk alleen maar tijdelijk heb omdat een vriendin van de dochter van mijn vriendin verhuisd is en de kat niet mee kon nemen naar de nieuwe woning. Lilly is een poes, ze is dik maar een ideale huiskat. Ze kan goed alleen zijn en als ik thuis ben is ze gezellig maar niet opdringerig. Ze eet graag en beweegt weinig.


Straks na het werk haal ik mijn zoon op. Om half zeven. Om half acht moet hij dan alweer terug zijn. Bij mijn ex. Mijn ex en ik hebben geen goede verstandhouding. Zij vindt dat ik niet goed voor onze zoon zorg. Wat is dat toch met vrouwen? Altijd moeten ze mij vertellen dat ik niet goed zorg voor andere schepsels. Alsof ze daar als vrouwen het alleenrecht op hebben. Volgende keer meer over mijn ex.
(De kat op de foto is overigens niet Lilly, van haar heb ik even geen foto hier, maar Garfield. Een van de 3 katers van mijn vriendin.)

4 opmerkingen:

  1. Ja, wel een aardige blog. Wat betekent eigenlijk 'einschnappen'?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Bob. I wish I had time to sit down and write a blog! Enjoying a new baby and 2 year old.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij is 'einschnappen' net zo iets als dicht klappen.
    Ik zal nog verder reageren als ik meer tijd heb. Op dit moment is mijn dochter me aan het roepen.
    Als ik het verhaal goed combineer zal in het vervolg op deze blog wel blijken dat je ex-vriendin boos op je is omdat je je zoon goedkoop eten geeft?
    Iedereen heeft leeft mee met King Kong aan het eind van de film. Zo is het bedoeld.
    Ben je op zoek naar een nieuwe baan? Je knut bij ons meteen beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De passage over mijn vriendin heb ik verwijderd. Is toch een beetje prive.

    BeantwoordenVerwijderen