16 oktober 2014

De zittende wereld

Ik kan op het moment niet goed zitten. Liggen, lopen en staan gaat goed, maar zitten houd ik niet lang vol. Dat is een behoorlijke handicap in onze zittende wereld. In onze moderne samenleving worden de meeste activiteiten zittend uitgevoerd. Werken. Autorijden (vanwege het schudden is dat nog erger). T.v. kijken. Naar de bioscoop gaan. Naar het theater gaan. Naar het café gaan. Naar het restaurant gaan. Op visite gaan. Wachten in de wachtkamer of bij instanties. Fietsen. Muziek maken.

De mens is lui en hij heeft zijn omgeving uitstekend daaraan aangepast.

4 opmerkingen:

  1. Maar jij hebt toch een ligfiets? Voor binnen is een Stehpult ideaal.

    Emigrant

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn e-piano en de pc op sta-hoogte gebracht meteen toen ik thuis kwam.

    Fietsen doe ik nog niet, veel te gevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappige regering krijgen jullie daar in Thüringen, of gaat Berlijn er nog een stokje voor steken?
    Wel lastig ook: als uiterst links salonfähig wordt, zou uiterst rechts het dan ook moeten worden?

    Emigrant

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, dat heb ik niet gevolgd. Rot-rot-grün, waarom niet. Dat is weer eens iets anders dan die CDU de hele tijd. Misschien wordt dan een paar procent van het geld voor de snelwegen naar de fietspaden overgeschept.

      Verwijderen