22 december 2010

Rap - nu met 2 videos !

Wordt het nou niet langzaam tijd dat de mode van de rap-muziek over gaat? Het was leuk en verrassend. Het eerste rap-nummer dat ik hoorde - Rappers Delight van de Sugarhill Gang - was zelfs een kleine sensatie. Maar langzamerhand na zo'n dertig jaar is de nieuwigheid er wel vanaf, van mensen die rithmisch praten op de muziek in plaats van te zingen. Het wordt zelfs pijnlijk als een rapper op een grote show van bijvoorbeeld MTV even live mee komt doen met een echte zanger. Bij mij gaan de tenen dan krom staan van plaatsvervangende schaamte.

Vanwege gebrek aan resources en gedwongen discretie door stiekem-bloggen-op-het-werk hier nu twee doe-het-zelf-links:


- Stel je hier een link voor naar de video van Sugarhill Gang -

Omdat het zo'n lekker nummer is hier de echte link:



Jezus, wat swingt dat nummer nog. Niet letten op de tikfout in de titel.

[Update] Vanwege de inconsequentie hier nog een goed rapnummer van Eminem. Samen met de Beasty Boys de enige blanke rapper die de moeite waard is. Waarbij het nu volgende nummer "Stan" zwaar leunt op de muziek van Dido:



- Stel je hier een link voor naar een pijnlijk optreden van een rapper en een zanger bij een grote MTV-show -
[Update]: Hier heb ik ook naar een voorbeeld gezocht, maar die optredens zijn blijkbaar zo slecht dat niemand ze online heeft gezet.

Groeten uit de Zone

6 opmerkingen:

  1. Niet erg aktueel dit onderwerp, ik weet het. Maar het kwam zo bij me op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar Bob, bloggen op het werk!? Je bent ontslagen voor je het weet, en daar sta je dan met je zwavelstokjes in de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk wil ik ook ontslagen worden. En dan met een ww-uitkering 6 maanden lang vakantie houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee, je hoeft toch niet aktueel te zijn? Ik hou niet erg van rap, ik luister er dus nooit naar :)
    Krijg je wel ww als je om zo'n reden wordt ontslagen, eigen schuld is het dan toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Margreet: Nee, dan krijg je geen ww natuurlijk. Hooguit "Hartz 4". Ik moet het wat slimmer aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms zie ik er toevallig iets van als de kinderen aan het bankhangen zijn met één of ander muziekprogramma. Ik zal er geen plaat van kopen maar ik vind dat hiphop cultuurtje wel geinig. Leuke coole negers met gekke kleertjes en blitse schoenen. Komt doordat ik in de Betuwe woon.

    BeantwoordenVerwijderen