tag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post1233876106884277238..comments2024-03-22T08:48:23.366+01:00Comments on Hollander in Duitsland: De elektrische fietsBobhttp://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comBlogger21125tag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-33755230150873936422011-04-09T12:49:40.993+02:002011-04-09T12:49:40.993+02:00Ja, de Flyer. Die fietskundige die ik ken zegt ook...Ja, de Flyer. Die fietskundige die ik ken zegt ook dat dat de beste is.emigranthttp://emigrant.web-log.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-38650931247078364042011-04-08T16:12:43.683+02:002011-04-08T16:12:43.683+02:00@Xiwel,
Duitsers zijn, als het om fietsen gaat, in...@Xiwel,<br />Duitsers zijn, als het om fietsen gaat, inderdaad een stuk minder actief en "weerbestendig" dan de gemiddelde Nederlander. <br /><br />Telkens als ik hier in Hannover (waar je inderdaad prima kunt fietsen, maar dat zei ik hierboven al) bij regen, invallende duisternis of temperaturen onder de tien graden Celsius op mijn stalen ros spring oogst ik van veel mensen "buurtaalhttps://www.blogger.com/profile/06253985077019225112noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-8034233840898551562011-04-08T15:02:33.472+02:002011-04-08T15:02:33.472+02:00Mooie foto van de Saarschleife.Mooie foto van de Saarschleife.Bobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-52393516541754739822011-04-08T12:38:11.139+02:002011-04-08T12:38:11.139+02:00Xiwel - Wir hatten in den 70er und 80er (noch) kei...Xiwel - Wir hatten in den 70er und 80er (noch) keine Mofas, und auch kein Fahrrad mit Motor. Und doch sind wir mit unseren Raedern und dem Ranzen auf dem Ruecken 18km zur Schule geradelt. Und von wegen Gangschaltung oder superleichte Raeder - das waren ganz normale Drahtesel, und Huegel hatte es in der Gegend auch jede Menge http://tinyurl.com/3os6nnnAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-69174089312795034912011-04-08T11:02:01.964+02:002011-04-08T11:02:01.964+02:00Toch heb ik nog eens nagedacht over het radvaren i...Toch heb ik nog eens nagedacht over het radvaren in Duitsland. Stuttgart is idd heuvelachtig, maar de meeste Duitse steden liggen in een vlak rivierdal. Bijvoorbeeld: Berlijn, Hamburg, München, Augsburg, Kassel, Nürnberg, Köln, Dortmund, Bremen, Münster, Magdeburg, Hannover, Frankfurt en ga zo maar door. Die mensen kunnen hun boodschappen of ritje naar de school of het werk prima op de fiets doenXiwelhttp://xinix.web-log.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-22083789565275106262011-04-08T10:03:17.631+02:002011-04-08T10:03:17.631+02:00Fuer mich ist ein Fahrrad mit Hilfsmotor, egal ob ...Fuer mich ist ein Fahrrad mit Hilfsmotor, egal ob elektrisch oder nicht, immer noch ein MOFA= MOtor-FAhrrad! <br />Und genau wie die Hybridautos sind diese neumodischen E-Raeder nur dazu gedacht, den Benutzern ein 'reines Gewissen' in Sachen Umweltschutz zu suggerieren. Die Herstellung (und auch spaeter die Entsorgung) der Akkus schaden der Umwelt mehr als man denkt. Ueberigens sind dieseAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-26789196629891426662011-04-08T07:55:24.984+02:002011-04-08T07:55:24.984+02:00@Leo: Hier kun je je elektrische ligfiets met of z...@Leo: Hier kun je je elektrische ligfiets met of zonder cabine zelf samen laten stellen. Prijs: vanaf ongeveer 3000, en de sky is the limit:<br /><a href="http://www.elfiets.nl/elzub/index.php" rel="nofollow">ElFiets</a>Bobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-59880229720587990372011-04-08T07:32:44.526+02:002011-04-08T07:32:44.526+02:00Dit is de 4000-euro superfiets van mijn collega:
F...Dit is de 4000-euro superfiets van mijn collega:<br /><a href="http://www.e-bike-experte.de/flyer-x-serie.html" rel="nofollow">Flyer X Series</a>Bobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-62220816797906983202011-04-07T20:57:21.029+02:002011-04-07T20:57:21.029+02:00@Bob: Stuttgart is inderdaad enorm heuvelachtig – ...@Bob: Stuttgart is inderdaad enorm heuvelachtig – de stad ligt in een soort kom. Leuk als je van downhill houdt, maar verder bijna niet te doen met de fiets.buurtaalhttps://www.blogger.com/profile/06253985077019225112noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-91620370214669340282011-04-07T18:58:29.994+02:002011-04-07T18:58:29.994+02:00Ik kom een beetje in de buurt van de doelgroep. Zo...Ik kom een beetje in de buurt van de doelgroep. Zouden ze die dingen ook hebben met een dag er boven, verwarming, een Tom Tom en een radio op het stuur?? Tot dan blijf ik wel gewoon fietsen of nog het liefst rondtuffen in mijn heerlijk comfortabele dieseltje....zelfs bij slecht weer nog comfortabel....Leohttp://www.altijdeenmening.web-log.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-6936375422984410132011-04-07T16:35:14.486+02:002011-04-07T16:35:14.486+02:00@Bob: Dat van dat chemisch afval klopt, maar geldt...@Bob: Dat van dat chemisch afval klopt, maar geldt nu al voor de laptops die in dezelfde accu-markt zitten. Mijn broer heeft een opvouwbare (fiets met electrische ondersteuning). Die kostte 800 euro en met zijn gewicht van ruim 100 kg doet ie het nog uitstekend. Een vervangende accu kost hem 250 euro, maar als je de cellen los uit HongKong laat opsturen, dan ben je 48 euro kwijt. Neem aan dat Xiwelhttp://xinix.web-log.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-64687701331947650602011-04-07T14:53:39.838+02:002011-04-07T14:53:39.838+02:00Inmiddels is Duitsland weer de beste, zoals het ho...Inmiddels is Duitsland weer de beste, zoals het hoort. Kalkhof. Zie de <a href="http://fietsen.leven.dk/elektrischefiets.html" rel="nofollow">recente test</a> in de Televaag.<br /><br />Accell heeft achterwielaandrijving, maar dan derailleur nodig. Gazelle uit armoe voorwielaandrijving. Kalkhof heeft trapas- of ketting-aandrijving, maar eenvoudig display.Coquihttps://www.blogger.com/profile/15889022579672181543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-91092633467582184272011-04-07T13:51:51.635+02:002011-04-07T13:51:51.635+02:00@Xiwel en Emigrant: Accus's van 250 euro zijn ...@Xiwel en Emigrant: Accus's van 250 euro zijn nog goedkoop. Er zijn er ook van 4 en 500 euro. Bovendien krijgen we hier te maken met chemisch afval.<br /><br />De tegenwind aan de kust is ook niet te verwaarlozen, maar mijn persoonlijke ervaring is dat bergop fietsen veel zwaarder is dan tegen de wind in. Met tegenwind fiets je iets langzamer, dan wordt ook de weerstand minder, plus je kunt &Bobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-29329715693448949942011-04-07T13:22:38.940+02:002011-04-07T13:22:38.940+02:00@Xiwel: Erger dan de kosten van de accu lijkt me n...@Xiwel: Erger dan de kosten van de accu lijkt me nog dat na vijf jaar zo'n fabriek failliet is of juist dat model accu niet meer gemaakt wordt. Zonder twijfel zullen accu's van andere merken niet passen enz. <br /><br />@Bob: Wat de heuvels zijn in Midden- en Zuid-Duitsland is de tegenwind in Nederland en de Noordduitse laagvlakte. Als je bij de kust woont zijn de inspanningen van het emigranthttp://emigrant.web-log.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-8131031813921176622011-04-07T11:44:03.382+02:002011-04-07T11:44:03.382+02:00meerheid = meerderheidmeerheid = meerderheidBobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-66919924574218565952011-04-07T11:43:14.857+02:002011-04-07T11:43:14.857+02:00@Coco: Het kwaliteitsverschil zit hem o.a. in de l...@Coco: Het kwaliteitsverschil zit hem o.a. in de logica achter de ondersteuning. De betere systemen reageren op de kracht die je op de pedalen uitoefent, door een krachtsensor of door naar de doorhang van de ketting te kijken. De eenvoudigere systemen kijken bijvoorbeeld alleen maar naar de draaisnelheid; daar kan je dan mee smokkelen door zonder kracht te trappen, en dan toch ondersteuning te Bobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-66028093009804302662011-04-07T11:36:50.537+02:002011-04-07T11:36:50.537+02:00@Buurtaal: Omdat Stuttgart zo heuvelachtig is?@Buurtaal: Omdat Stuttgart zo heuvelachtig is?Bobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-1393368867691492922011-04-07T11:26:47.442+02:002011-04-07T11:26:47.442+02:00Voor € 800 heb je nog geen echte Sparta Ion.
Ik h...Voor € 800 heb je nog geen echte Sparta Ion.<br /><br />Ik hoorde eens een praatje van een marketing-medewerker van Gazelle -of een toeleverancier- over hoe ze de boot hadden gemist met vergelijkbare redeneringen als die van @Bob. Zinloos en commercieel oninteressant voor het vlakke Nederland. Nu heeft/wil iedere modale 50+ er één. <br />Toch geen e-fiets van Hercules?, want die behoort tot 'Coquihttps://www.blogger.com/profile/15889022579672181543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-49088512503079559242011-04-07T11:18:35.010+02:002011-04-07T11:18:35.010+02:00Ik ben blij dat ik in de Noord-Duitse laagvlakte w...Ik ben blij dat ik in de Noord-Duitse laagvlakte woon. Fietsen zonder hulpaandrijving gaat hier prima en als rechtgeaarde Nederlandse doe ik het ook bijna dagelijks ;-)<br /><br />Mijn schoonmoeder in de buurt van Stuttgart heeft al een tijdje zo'n fiets met hulpmotortje. Waar zij woont is dat inderdaad geen overbodige luxe.buurtaalhttps://www.blogger.com/profile/06253985077019225112noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-35572034499223977612011-04-07T07:28:23.164+02:002011-04-07T07:28:23.164+02:00Je kan ze hier ook krijgen vanaf ongeveer 800 euro...Je kan ze hier ook krijgen vanaf ongeveer 800 euro, maar je denkt toch niet dat een Duitse ingenieur met dat soort kwaliteit genoegen neemt?<br /><br />Boven de 25km/u moet je hem hier registreren en verzekeren als Moped of Mofa, en een rijbewijs hebben. Er moet een nummerplaatje op. De collega met de 40 km/u fiets heeft zo'n nummerplaatje, maar dat doet hij er niet op omdat dat zo lullig Bobhttps://www.blogger.com/profile/02040537651843418484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-91341142949965544.post-84939195966783180112011-04-06T23:22:47.357+02:002011-04-06T23:22:47.357+02:00In NL zijn het officieel fietsen met elektrische t...In NL zijn het officieel fietsen met elektrische trapondersteuning. Het motortje mag meehelpen tot 25km/h. Je hebt er geen kenteken of helm voor nodig en je mag op alle plekken komen waar ook de gewone fietsen komen.<br /><br />Als ie uit zichzelf zou rijden, dan valt ie onder de snorfietsen. Dan heb je een kenteken nodig, een minimale leeftijd van 16 jaar en mag je niet op alle plekken komen. ZoXiwelhttp://xinix.web-log.nlnoreply@blogger.com